Turneringshold

FTK’s 1. division herrehold har leveret nogle gode præstationer i deres første halve sæson.

Det er ikke mange point holdet har skrabt sammen, men FTK spillerne har udvist højt niveau og moral i de fire holdkampe, som er blevet afviklet her i forsommeren.

Holdet indtager sidstepladsen i tabellen med fire point efter de sejre, som blev hentet mod henholdsvis ALTS og TC-Odense. Kampene mod Fruens Bøge og Aalborg endte desværre uden sejre til Fredericia spillerne. Det har været nogle meget seværdige kampe, hvor FTK er blevet matchet med nogle af de allerbedste tennisspillere i Danmark.

Holdet takker for den gode opbakning til de to hjemmekampe, og ser nu frem til de tre kampe, som venter efter sommerferien:

Ude mod Skovbakken den 7. august

Hjemme mod Sønderborg den 13. august kl. 10.30

Hjemme mod Hasle den 27. august kl. 11.30

Holdet og klubben ser frem til fortsat støtte og opbakning til hjemmekampene.

Se reportage fra kampen mod Ålborg:

Ligahold vinder igen

Fredericia vandt lørdag den 11. juni over Hinnerup i en tæt dyst. Efter ordinære kamp var stillingen 3-3, og kampen skulle afgøres i konge tiebreak.

Familien Billund fik æren og spillede sig til sejr med 10-1

Billede 11-06-2022 kl. 16.31

Ligaholdet gjorde rent bord

Lørdag den 21. maj spillede 2. holdet deres første hjemmekamp mod Horsens og vandt overbevisende 6-0. Holdet var godt besat af familierne Ambye & Billund: Brødrene Villads & Magnus Ambye samt far & søn Carsten & Sebastian Billund og på sidelinien holdleder Thomas Ambye.

Debut i 1. division

Lørdag den 14. maj debuterede FTK i 1. division mod ATLS fra Århus.

Mange var mødt frem for at heppe. Der blev spillet noget godt tennis, og undervejs blev der grillet, og der var en rigtig fin stemning på anlægget ved Baldersvej, som publikum nød. FTK tabte matchen med 4-2-se den fine reportage i Fredericia Avisen:

Fra Jyllandsserien til debut i 1. division

Holdkampe

1.division:                                                                                                          Resultat

14.5..2022    Kampstart kl  11.30                                   ATLS                                2-4

TC Odense                      2-4

Fruens Bøge                   0-6

18.6. 2022                                                                       Ålborg                              0-6

7. 8. 2022                                                                         Skovbakken

13.8. 2022                                                                        Sønderborg

27.8. 2022                                                                        Hasle

2. hold - Liga 3